Alla inlägg under mars 2014

Av catchfatch - 9 mars 2014 20:50

För ett tag sedan fick jag flytta över fiskarna till det höga hexagon akvariet efter att pumpen började krånga.


Det betyder alltså att jag nu har ett ca 150L akvarium som är tomt!

Man kan ju inte låta ett akvarium vara tomt! Det går ju bara inte! :D


Så nu sitter jag ock planerar hur jag ska ordna till det. :)

Först och främst ska ju allt ut - vattnet har jag redan tömt och växterna ligger och flyter i hexagon akvariet, men jag ska ur med sanden med.


Efter det tänkte jag göra rent hela akvariet och silikona om det, då det nu börjar läcka om man fyller helt upp.

Att ta bort allt de gamla silikonent tar ungefär 1 dag och för det nya silikonet att torka tar ungefär 2 dygn.


Sen måste jag köpa nya sugproppar till pumpen och kanske till doppvärmaren med - det återså att se. :)

Allt detta kommer alltså ta ett tag då jag även måste ha lite buffert till detta - även om mamma brukar vara snäll och betala så skulle jag ändå vilja kunna betala en del av sakerna själv. :)


Men jag kan redan nu sitta och planera hur det ska se ut! :D

Jag har varit inne på : http://www.tropica.com/en/layouts.aspx och kollar olika layouts för enkla växter, lite ljus och ingen CO2.

Jag har hittat flera som jag gillar men ingen direkt som jag känner att den är perfekt.

( Jag vågar knappt kolla på Medium eller Advanced för då lär jag väl sitta och gråta efter CO2 och bättre ljus!)


Flera av Layoutsen har en video till - där får man se hur de bygger upp layouten.


Och jag tänkte så här :
Om jag lägger upp videorna här så kan ni hjälpa mig tycka och tänka lite?
Jag har så svårt att bestämma mig för en!


Tyvärr så har flera av dessa layoter CO2 i klippen och i beskrivningen men det står att det ska funka även utan CO2. :)








  

Jag har flera layoter utan video men jag börjar med dessa ;D

Presentation

Jag som skriver heter Sofia och är 20 år.
Jag kommer skriva om det mesta som rör våra mindre smådjur.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Bloggvärde

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Omröstning

Behöver jag ändra något i bloggen? (Kommentera gärna detta då. :) )
 Ja - Allt!
 Ja - Fler bilder!
 Ja - Header!
 Nja - Vet inte..
 Nja - Bara om du vill!
 Nja - Bara lite små saker!
 Nej!

Blogkeen

catchfatch

Gästvänlig Bok


Ovido - Quiz & Flashcards