Alla inlägg den 9 april 2014

Av catchfatch - 9 april 2014 23:11

Imorgon har jag tid hs veterinären - igen! Men denna gången för att koll upp ena kattens kastrerings sår, det har blivit så hårt och svullen precis bredvid så jag vill kolla att det inte är någon fara. :)

 

Innan det så är det matteprov ( usch :( ) och efter veterinärbesöket så tror jag att jag åker hem och sover i någon timme innan jag åker till mamma och ordnar i 150L akvariet.

Det är nämligen så att det stått utan vatten och invånare ett tag och i tisdags så tog jag äntligen orken att tömma ur all sand och skölja av akvariet så att jag kunde ta bort all silikon.

Akvariet läcker nämligen om man fyller helt upp så jag bestämde mig för att det är lika bra att silikona om det. :)

 

Så imorgon ska jag nog sätta dit den nya silikonet.
Synd bara att det är såå kladdigt att göra det! Fastnar överallt!
Sist använde jag handskar, men fick byta handskar ett par gånger för det fastnade massor av silikon på handsken.

 

Sen har jag en leverans av en växt som borde komma imorgon!   

Växten heter Hygrophila Polysperma 'Rosanervig'.  :D

Den kommer tyvär att få flytta in i det höga akvariet tills det andra är färdigt, men den kommer bli super fin sedan i 150L karet!

Den har en vana att växa fort och till en liten skog! Då den är rosanervig så kommer den - om ljuset är bra - även bli rosa/röd längst upp!
Super fint! :D

 

På tal om de höga, hexagon, akvariet så skulle jag verkligen behöva en planteringstång till det!
Gärna på ca 50 - 70 cm!

Helt omöjligt att plantera något överhuvudtaget i det karet när det är 80cm djupt och min arm är 68cm lång från armhålan!
( Japp jag har mätt! )

Presentation

Jag som skriver heter Sofia och är 20 år.
Jag kommer skriva om det mesta som rör våra mindre smådjur.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Bloggvärde

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Omröstning

Behöver jag ändra något i bloggen? (Kommentera gärna detta då. :) )
 Ja - Allt!
 Ja - Fler bilder!
 Ja - Header!
 Nja - Vet inte..
 Nja - Bara om du vill!
 Nja - Bara lite små saker!
 Nej!

Blogkeen

catchfatch

Gästvänlig Bok


Ovido - Quiz & Flashcards