Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av catchfatch - 1 oktober 2015 15:42

Håller just nu på att testa Ever Clean kattsand som de hade på kampanj på Granngården.
Har i nästan 5 år nu använt mig av Eldorados klumpbildande kattsand, som jag ändå tycker är helt okej.
Den är billig och binder kiss bra. Tyvärr så luktar den ju hemskt efter bara någon dag.

Så nu tänkte jag testa Ever Clean för att se varför alla gillar den så mycket och se om jag kan förstå varför folk betalar nästan 150 kr för 6L sand som katterna bara ska göra sina behov i.

 

Jag hade planerat att ta kattsanden Multi cat men den va tyvärr slut så fick bli 2stycken Unscented Extra Strong Clumping på 6L.

Eftersom att de ändå kostade 169kr tillsammans ( pga kampanjen) så bytte jag bara i en av fyra lådor.

 

Idag har de haft sanden i ungefär 24 timmar så jag tänkte skriva lite vad jag tycker om den än så länge.



Lukt : Den luktar någonting som jag inte kan direkt säga vad det är, lite... Rent. Inte alls den där dammlukten som Eldorado har.
Släpper heller inte iväg lukt från kiss eller bajs. Luktar ingenting när man rensar lådan vilket är väldigt positivt.

 

Klumpbindande : Väldigt bra måste jag säga, kiss klumparna går inte sönder när man tar upp de och de släpper inte iväg massor med små gruskorn heller.

 

 Än så länge är jag ganska nöjd med att den inte luktar eftersom det varit det jobbigaste med Eldorados kattsand, vet dock inte ännu om det är värt att lägga ut så mycket pengar på någonting som ändå bara ska slängas.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag som skriver heter Sofia och är 20 år.
Jag kommer skriva om det mesta som rör våra mindre smådjur.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015
>>>

Bloggvärde

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Omröstning

Behöver jag ändra något i bloggen? (Kommentera gärna detta då. :) )
 Ja - Allt!
 Ja - Fler bilder!
 Ja - Header!
 Nja - Vet inte..
 Nja - Bara om du vill!
 Nja - Bara lite små saker!
 Nej!

Blogkeen

catchfatch

Gästvänlig Bok


Ovido - Quiz & Flashcards