Alla inlägg den 1 februari 2014

Av catchfatch - 1 februari 2014 20:51

Funderar på om jag skulle kunna använda mitt gamla akvarium som ett växthus nu när jag inte får ha kvar mina växter för mig själv. :/

 

Men det akvariumet har inget silikon kvar alls så jag vet inte..

Borde jag silikona om det först eller kommer all jord och rötter endå kunna suga upp allt vatten så det inte hinner läcka ut något?

 

I mitt akvarium tänkte jag iaf ha två orkideér, några mini Kalanchoe ( våreld/höstglöd), Ampellilja, lyktranka(hjärtan på tråd) och eventuellt någon primula men på giftinformationscentralen så står det "sannorligt ofarlig" men hittar flera sidor som säger att den är ogiftig för katter. :/
Annars får det nog bli en Begonia eller Pelargon.

 

Jag skulle nog plantera lite som den här bilden + Ampellilja i mitten baktill och Lyktranka i förgrunden. :)

På denna bild är det Orkideé i hörnen längst bak, sedan Primula framför Orkideén och sedan mini Kalanchoe framför Primulan. :)

      

Presentation

Jag som skriver heter Sofia och är 20 år.
Jag kommer skriva om det mesta som rör våra mindre smådjur.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Bloggvärde

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Omröstning

Behöver jag ändra något i bloggen? (Kommentera gärna detta då. :) )
 Ja - Allt!
 Ja - Fler bilder!
 Ja - Header!
 Nja - Vet inte..
 Nja - Bara om du vill!
 Nja - Bara lite små saker!
 Nej!

Blogkeen

catchfatch

Gästvänlig Bok


Ovido - Quiz & Flashcards