Alla inlägg den 16 januari 2014

Av catchfatch - 16 januari 2014 22:29

Jag skulle göra en labration idag på biologin, vi skulle kolla i mikroskop på tex rödlöks skal, tulpan blad, stjärnmossa och "humana celler".
Våran lärare trodde inte att hon skulle kunna få tag på någon mossa eftersom att det är snö ute, så jag erbjöd mig att ta med lite javamossa från mitt akvarium. :)

 

Sagt och gjort, lite javamossa fick hänga med till skolan!
Enligt min lärare så var ett blad även en cell men jag vet inte jag.. "/ Jag hittade ingen cellkärna eller så..
Däremot fanns det mycket klorofyll och kloroplast!
Och lite kiselalger   


 


Det bruna, som ser lite ut som trappsteg, är tydligen alger.
Och den stora runda ringen är bara en vattendroppe som inte ville försvinna. :P

Av catchfatch - 16 januari 2014 08:58

Jag vill så gärna göra om hur balkognen ser ut, nu är den bara grå och ful med kattnät vars träram börjar bli ful.

Dessutom så vart den inte alls byggd så som jag ville ha den så nu vill jag göra om den så att den blir bättre ur säkerhets synpunkt och så att den ser bättre ut! :)

 

Balkongen har tyvärr lite jobbiga hörn och kanter men jag vill ändå försöka göra ramarna så lika som möjligt så att det blir ett "enhetligt intryck".

 

Nätet ska jag fästa på träramar som tål att vara ute, funderar på om jag ska lacka de eller kanske måla de? Men jag vill att ramarna ska synas så lite som möjligt... "/

 

Sen läste jag om en som hade satt upp tyg i taket på balkongen, det skulle jag också vilja göra! :D

Sen vill jag ha "fönsterbrädor" eller plankor som katterna kan spatsera på! Men de måste ju också tåla att vara ute året runt så jag funderar på om man kan klä in de i något, tex vaxduk? :)

 

Här är en liten ritning jag har gjort lite snabbt i paint :

 

 

 

Vad tycks? ;)

 

Har ännu inte bestämt mig om jag vill ha råddjursnät eller om jag vill ha svetsnät..

Nu har vi svetsnät men råddjursnät ska tydligen synnas mindre, frågan är om det håller för våra klätter katter.. "/

Presentation

Jag som skriver heter Sofia och är 20 år.
Jag kommer skriva om det mesta som rör våra mindre smådjur.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Bloggvärde

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Omröstning

Behöver jag ändra något i bloggen? (Kommentera gärna detta då. :) )
 Ja - Allt!
 Ja - Fler bilder!
 Ja - Header!
 Nja - Vet inte..
 Nja - Bara om du vill!
 Nja - Bara lite små saker!
 Nej!

Blogkeen

catchfatch

Gästvänlig Bok


Ovido - Quiz & Flashcards